راهنمای ایمنی استفاده بخاری و هیتر صنعتی فن دار

راهنمای ایمنی استفاده بخاری و هیتر صنعتی فن دار

راهنمای ایمنی استفاده بخاری و هیتر صنعتی فن دار:

 

مهم ترین نکات ایمنی در نصب جت هیتر کدامند؟

راهنمای ایمنی استفاده بخاری و هیتر صنعتی فن دار، هیتر یکی از تجهیزات پر مصرف و پر کاربرد گرمایشی است که در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در مکان هایی مانند کارگاه ها، مکان های صنعتی، شرکت ها و غیره… از هیتر استفاده می شود. از نکات مهم ایمنی که هنگام نصب هیتر باید به آن توجه شود مکان و جایگاه قرارگیری مناسب این دستگاه می باشد. این دستگاه فاصله لازم را از تمامی جهت ها با دیوار داشته باشد و فاصله را هنگام نصب باید حداقل یک متر در نظر گرفت.

در هیتر های بدون دودکش، اکسیژن مورد نیاز به منظور احتراق به وسیله فن نصب شده در قسمت پشتی دستگاه تامین می شود. از همین رو این فن باید قابلیت انتقال هوای تازه به همراه اکسیژن را به داخل کوره داشته باشد. اکسیژن عنصر سه گانه، مثلث آتش محسوب می شود. عدم وجود آن موجب خفه شدن و در نتیجه خاموشی جت هیتر می‌شود. لازم به ذکر است که تزریق اکسیژن کمتر از حد استاندارد نیز می‌تواند موجب احتراق ناقص شود.  در این شرایط آلاینده های بسیار مضر و خطر سازی به وجود می آیند.

GH-0625-W1

هیتر گاز مایع آذر تهویه مدل A650 دو دور- دو ظرفیتی

یکی دیگر از نکات ایمنی که در هنگام نصب انواع هیتر باید به آن توجه داشت ، بررسی سیم کشی می باشد. این کار یکی از مهم ترین اقداماتی است  که قبل از نصب هیتر باید در نظر گرفته شود. باید از سلامت سیم ها و عدم قطعی آن اطمینان حاصل شود. همچنین برای نصب و راه اندازی این دستگاه ها حتما از کارکنان شرکت تولید کننده و یا تکنسین های متخصص و باتجربه کمک گرفته شود.

هیتر تابشی سقفی الوند
هیتر تابشی سقفی الوند

هنگام نصب جت هیتر چه استانداردهایی باید در نظر گرفته شود

در حالت کلی فاصله و محیط و جایگاه قرارگیری جت هیترها موقع نصب از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام نصب، جت هیتر باید با فاصله استاندارد از دیوار و پریز نصب شود. به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی و کارکرد هرچه بهتر هیترها فاصله آن از دیوار و پریزها حائز اهمیت می‌باشد. برای نصب این نوع دستگاه ها فاصله حداقل از دیوار و پریز حداقل نیم متر در نظر گرفته می شود. به دلیل ساخت و تولید هیترها در مدل های مختلف نصب و کاربرد هر یک از آن ها نیز به طور جداگانه حائز اهمیت می باشد. که در راه اندازی و نصب هر یک از آن ها به موارد مختلفی باید توجه داشت.

جشنواره زمستانه فدک بازار-min

فدک بازار  – خرید هیتر و بخاری صنعتی 

همانطور که گفته شد در نصب هیترهای برقی فاصله استاندارد این نوع دستگاه ها از پریز برق و دیوار بسیار مهم است. در نصب برخی از هیتر هایی از پایه استفاده می شود. قرار گرفتن این نوع دستگاه بر روی یک سکوی مناسب، و با استفاده از پایه های بادوام از اهمیت بالایی برخوردار است. حتما توجه داشته باشید که پایه ها بر روی سطح کاملاً صاف و بدون پستی و بلندی قرار گیرد. مطمئن شوید جت هیتر به هنگام کار کرد در زمان طولانی هیچ گونه لرزش نداشته باشد.

شرایط محل نصب بخاری و هیتر

GE-100-جت-هیتر-گازی

جت هیتر دوگانه سوز GLD-100

هنگام نصب جت هیتر بدون دودکش نیز مانند مواردی که ذکر شد باید استانداردهایی رعایت شود تا کاربران هنگام استفاده از این دستگاه دچار مشکل آسیب نشوند. در هنگام نصب جت هیتر بدون دودکش می توان به دو شیوه آن ها را نصب و راه اندازی کرد. پرتابل یا همان قابل حمل و یا به صورت آویز از روش های نصب این مدل جت هیتر می باشد.

البته برای نصب و راه اندازی هر کدام از این مدل ها باید شرایط محیط نیز در نظر گرفته شود. اگر مدل نصب آویز را در نظر دارید باید هیتر را از سقف به صورت پایدار و ثابت آویزان کنید تا گرما به صورت یکسان در محیط پخش شود.  اگر می خواهید از روش پرتابل استفاده کنید می بایست دستگاه بر روی پایه های محکم و با ارتفاع مناسب در قسمت کف سالن قرار گیرد.

از شرایط و نکات مهم در محل نصب بخاری می توان به مواردی چون محلی خشک، بدون نرم و رطوبت اشاره کرد. از این رو این نوع بخاری وسیله مناسبی برای گرم کردن و افزایش دمای مکان های نم دار ومرطوب مانند حمام نیست. لذا در مکان هایی که احتمال پاشیدن آب بر روی دستگاه وجود داشته باشد مانند استخر و ظرفشویی و برخی آشپزخانه ها به هیچ وجه از این گونه بخاری مورد استفاده قرار ندهید. اگر ناچار به استفاده از بخاری به منظور گرم کردن حمام شدید قبل از باز کردن دوش و یک ساعت قبل از استحمام بخاری را روشن نمایید.

جت هیتر دوموتوره دوگانه سوز باکدار 2DB-100

جت هیتر دوموتوره گازوئیلی باکدار 2LB-100

نصب و مکان های استاندارد بخاری و دودکش

هنگام نصب بخاری و دودکش و قبل از راه اندازی آن ها باید تمام نکات ایمنی و استاندارد رعایت شود. از جمله این نکات بررسی دقیق تمامی اتصالات در قسمت و مسیر انتقال سوخت به خصوص قسمت لوله کشی گاز می باشد. به کارگیری برخی قطعات مهم مانند فشارسنج شیلنگ مخصوص گاز و همچنین شیر گاز ایمنی کاملا ضروری و مهم می باشد.

توصیه ما به شما کاربران عزیز این است که دستگاه‌ها و تجهیزات گرمایشی را به صورت دوره‌ای هر ۶ ماه تا ۱۲ ماه یک بار سرویس و بررسی گردد و ایراد و اشکالات فنی آن ها برطرف شود. یکی از مزایای سرویس های دوره ای این است که با توجه به رفع اشکالات و ایرادات فنی این دستگاه ها به افزایش طول عمر آنها نیز کمک شایانی می‌کند. برای این کار حتماً از تکنسین و افراد متخصص این حرفه کمک بگیرید. این امر موجب می‌شود که امکان بروز هرگونه خطر از قبیل حریق و انفجار جلوگیری کند و تقریباً به صفر برساند.

 

فدک بازار  – خرید هیتر و بخاری صنعتی

malekpor ملک پور