تعمیر اب سردکن

 

تعمیر اب سردکن

اب سردکن ها امروزه  جزو وسایلی هستند که بسیار کاربردی هستند و می توان در مکان های مختلف مثل ادارات ، شرکت ها و کارخانه ها ، بانک ها ، مطب و بیمارستان ها ، دفاتر و بسیاری از موارد دیگر از ان ها استفاده کرد .

اب سردکن ها خودشان دارای انواع متفاوتی هستند . یک سری از ان ها دارای هر دو نوع اب سرد و گرم هستند و برخی فقط شیر اب سرد را دارند . بعضی از ان ها خود قابلیت تصفیه اب را دارند .

اب سردکن ها هم مثل سایر لوازم برقی مصرفی دیگر ممکن است بعد از مدتی دچار مشکل و یا خرابی شوند که می توانید به افراد متخصص و ماهر که دانش این کار را دارند به راحتی مشکل را برطرف نموده و مجدد به از ان ادامه دهید .

اجزای تشکیل دهنده اب سردکن شامل کنداکسور ، کمپرسور ، لوله مویین ، اواپراتور ، موتور فن ، برد الکتریک و … می باشد .

از دلایل خرابی اب سردکن ها می توان به مسدود بودن اب ، نشتی اب ، استفاده بیش از اندازه از دستگاه ، اختلال در ترموستات و تنظیم نبودن ان ، پایین بودن سطح مبرد ، بد بودن مزه اب ، یخ زدن اب ، خراب و یا معیوب بودن یک سری قطعات داخلی دستگاه و موارد دیگر اشاره کرد که در ادامه به بررسی انها می پردازیم .

هزینه تعمیر آبسردکن

اموزش تعمیر اب سردکن :

از جمله راه هایی که می تواند برای رفع اختلال انجام شود ، ریست کردن اب سردکن است . این کار در مواردی که اب یخ می زند یا اب را خنک نمی کند می تواند انجام شود . اگر اب از شیر خارج نشد ، ممکن است دلیل ان کثیف بودن کویل ها باشد که برای رفع ان می توانید دستگاه را از برق جدا کنید و کویل ها را با دقت به کمک پارچه تمیز و مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید .

گاهی ممکن است قطعات داخلی دچار مشکل شوند که تشخیص ان برعهده افراد متخصص در این حوزه می باشد . در صورتی که متوجه شدید مزه اب خوب نیست  و تغییر کرده ، برای تمیز کردن دستگاه اقدام کنید . چرا که ممکن است دچار کپک شده باشد .

کپک ها مزه اب را عوض می کنند و ممکن است جریان اب مسدود شود . بهتر است هر 6 ماه اب سردکن را به طور کامل تمیز و ضدعفونی کنید  و سرویس های لازم را انجام دهید  . از دلایل دیگری که ممکن است مزه اب عوض شود ، ماندن اب در اب سردکن به مدت طولانی است .

گاهی با وجود تمیز کردن و تخلیه و تعویض اب ، ممکن است مزه اب همچنان بد باشد که در این صورت فیلتر ها را باید بررسی کنید . کاهش راندمان و عملکرد نامناسب دستگاه می تواند ناشی از کثیف بودن کویل ها باشد که معمولا محل تجمع گرد و غبار است که باید حتما این قسمت همیشه تمیز نگه دارید .

چنان چه اب در اب سردکن شما به خوبی خنک نیست ، می تواند به دلیل مشکل و عدم تنظیم ترموستات باشد که اگر دما بالا بود ، ان را باید پایین بیاورید ، اما نه انقدر که باعث یخ زدن شود . از دیگر ایراداتی که ممکن است برای اب سردکن رخ دهد این است که اب سرد یا گرم ان از کار بیوفتد  ، دستگاه خاموش شود و نشود ان را روشن کرد ، دستگاه هنگام کارکردن صدای زیادی داشته باشد و …

قیمت تعمیر آبسردکن

نکات نگهداری اب سردکن :

شما می توانید با رعایت یک سری نکات ساده ازبروز مشکلات زیادی جلوگیری کنید . فقط زمان هایی که احتیاج به اب داغ دارید ، المنت داخلی دستگاه را روشن کنید . چرا که المنت ها برق زیادی را مصرف می کنند و روشن بودن دائمی ان باعث کاهش عمر المنت می شود .

استفاده از محافظ برق باعث می شود تا نواسانات برق کمتر باعث اسیب به دستگاه شود . برای بهتر بودن مزه اب سعی کنید فیلتر های دستگاه را به موقع تعویض کنید . تمیز نگه داشتن اب سردکن در برابر الودگی ها و گرد و غبار سبب افزایش طول عمر دستگاه می شود . برای تمیز کردن اب سردکن حتما از مواد ضدعفونی مناسب استفاده کنید .

مواد شیمیایی اصلا گزینه خوبی برای تمیز کردن اب سردکن شما نمی باشد . اگر دستگاه شما  به هر دلیلی نیاز به تعمیر داشت ، پس از تعمیر چند لیوان اب از دستگاه خارج کنید . چرا که شیر ها ممکن است دچار هوا گرفتگی شده باشند که با این کار هوا خارج شود .

انجام سرویس های به موقع و فاصله مناسب دستگاه تا دیوار ( 4 اینچ تا دیوار) باعث حفظ سلامت اب سردکن شما مبی شود .

شیوه تعمیر اب سردکن :

در بحث نحوه تعمیر اب سردکن باید گفت که روش های گوناگونی وجود دارد . تعمیر اب سردکن می تواند شامل تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب و دچار مشکل باشد ، تمیز کردن فیلتر ها و یا مخزن اب گرم دستگاه اب سردکن ، تعویض کردن خنک کننده و موارد دیگر می باشد .

قبل از تعمیر و هر گونه بررسی دیگر ، از قطع بودن برق اب سردکن مطمئن شوید . حتما از افراد متخصص و تکنیسین های با تجربه کمک بگیرید ، چرا که این کار تخصصی بوده و باید با دقت بالا انجام شود . برای تعمیر و یا تعویض حتما از اصل بودن قطعات جایگزین شده اطمینان حاصل کنید تا عمر دستگاه شما کم نشود .

انجام شارژ اب سردکن حتما باید توسط افراد مجرب و فنی کار و با استفاده از ابزارالات مناسب و مخصوص انجام شود . پس از تعمیر اب سردکن حتما دستگاه را مجدد بررسی و ازمایش کنید تا از سلامت ان مطمئن شوید . بنابراین انجام سرویس های دوره ای و نظافت منظم و مواردی که گفته شد ، می تواند سبب افزایش کارکرد و سلامت اب سردکن شما شود .

قیمت تعمیر اب سردکن :

هزینه تعمیر اب سردکن مثل سایر لوازم برقی مصرفی ، با توجه به میزان خرابی ، تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب ، دستمزد افراد و … متفاوت است .

شما می توانید برای اطلاع از قیمت و هزینه تعمیر اب سردکن با کارشناسان فدک بازار در ارتباط باشید .

سحر مقدم